fredag 30 juli 2010

Busy week

Den här veckan har gått fort, varit fullt upp varje dag.

I måndags åkte jag, syrran och barnen till Trollhättan och hälsade på Helena med familj. Barnen lekte jätte bra ihop och dom största barnen spenderade mesta dels av tiden i poolen. Lillis kröp runt på kanten och var nästan lika blöt som om han hade varit i poolen men han älskade de. Bådar gott inför hans simkarriär, hihi :)
Som vanligt fick vi en massa gott under dagen så vi var mer än mätta och belåtna när vi åkte hem mot Öret igen sent på kvällen.
Vi hann åka ungefär 3 minuter innan Lillis somnade och en kvart innan stora killen somnat. L kämpade på lite längre innan även han däckade. Trötta killar som vi fick med oss hem :)
En mycket trevlig dag, som alltid hos familjen Hultman :)

Tisdag: Jag blev hämtade klockan 8 av Å och så begav vi oss mot Nora golfbana där vi mötte upp två vänner till Å för en runda. Vädret var kanon för golf, soligt men inte för varmt, ca 20 grader. Mitt spel var inte det bästa, för mycket dåliga slag blandat med bra slag. Men gick i alla fall runt på ungefär mitt hcp så det är väl godkänt med tanke på hur lite jag spelat. Men det var jätte kul att testa en ny bana och det var första gången på Nora GK både för mig och Å.
När jag kom hem var pojkarna här, alla utan den äldsta som var på mini-semester med syrran. Så det var full fart direkt när jag kom. Vi gick till lekparken en stund, lekte i sandlådan, klättrade och gungade. Hemma igen fortsatte lekandet ute på gräset och i sandlådan. Vid halv sex tiden kom pappan och hämtade barnen. Men det hade kört ihop sig lite då syrran är borta och hennes man var tvungen och sticka iväg med jobbet tidigt nästa morgon, klockan 6.
Så jag fick rycka in som barnvakt. Först åkte jag till gymet och körde ett core-boll pass. Första gången jag testade de och det var grymt jobbigt men väldigt roligt så de kommer jag gå på igen.
Hem, duscha, äta och sen åkte jag ut till barnen. Fick dock ta med mig hunden då föräldrarna drog på semester under natten.

Onsdag: Min söta lilla hund höll mig vaken större delen av natten då han vankade fram och tillbaka, fram och tillbaka. Han är gammal och väldigt orolig av sig när han inte är hemma så han fann ingen ro att sova, stackarn. Tyvärr var det även stackars mig då han höll även mig vaken, men men, så är det ibland. Jag hörde att M åkte strax innan sex tiden och då hade jag varit vaken en bra stund och insåg att jag inte skulle kunna sova mer så jag gav upp och gick upp. Lillis brukar vakna runt den tiden för välling så tänkte att det blir ju perfekt. Så jag väntade på att han skulle vakna, och jag väntade, och väntade. Han vaknade halv åtta och då vaknade även L. Men då fick Lillis sin välling och sen fick han gå upp då han var hur pigg och glad som helst. Vi lekte en stund, sen frukost, sen mera lek, byggde koja och spelade wii :)
Sen var det dags för Lillis att sova igen så då tog vi en promenad så Snuttis fick komma ut lite. Efter lunch såg L att hans farbror körde traktor så då ville han köra med honom så då blev Lillis och jag själva så då var det lek som gällde. Efter att jag tröttat ut Lillis med all lek var det dags för ännu en sovstund. På vår promenad hämtade vi upp L från traktorn och gick hem och spelade spel. Vi spelade Disney Rummie, tjuv och polis och sen ungefär 100 omgångar av Den försvunna diamanten :)
När Lillis vaknade skulle jag ge honom lite mat och de tyckte L var tråkigt så då ville han åka traktor igen. Kort efter att maten kom syrran och P hem igen. L kom upp för att säga hej till mamma och efter ungefär 3 minuter så försvann både han och P iväg med sina kusiner och lekte. Jag pratade en stund med syrran innan jag åkte hem med Snuttis.

Men jag hann inte långt kan jag säga. Bara ett par minuter från syrrans hus, på Grävevägen fick jag punktering. Vänster framhjul small, vet inte vad som hände, kan ett däck bara smälla så där??!!! Jag ringde syrran som ringde E som kom och hjälpte mig. Under tiden jag packade fram reservdäcket och alla grejer man behöver så kom E. På ett kick hade han bytt däck åt mig och vi kunde sakta men säkert fortsätta vår färd hemåt.

Torsdag: Regn, regn och regn! Mellan regnskurarna försökte jag och Snuttis hinna ut på promenader vilket inte var det lättaste då det nästan regnade konstant.
Under förmiddagen åkte jag iväg och fixade ett nytt däck till bilen så den blev körduglig igen.
Vid lunchtiden åkte jag till golfbanan och slog lite bollar på rangen.
Sen blev det en mysstund hemma innan jag vid femtiden mötte upp syrran och pojkarna på Ikea för att hjälpa dom att köpa nya madrasser till killarna. Vi passade på att äta kvällsmat där, köttbullar och potatis, jätte gott :)
När jag kom hem var det dags för Snuttis och få kvällsmat och sen ut i regnet igen för kvällspromenaden. Som tur är är inte Snuttis så jätte pigg på att gå ut i regnet så han vill inte gå längre än nödvändigt :)

Fredag: Tråkigt väder även idag även om det just nu inte regnar. Inga speciella planer för dagen förutom att jag ska skjutsa min andra syster till sjukhuset vid lunchtiden då hon ska dit för en MR. Ska packa med mig en bok så jag har något att göra under tiden jag sitter och väntar. Sen får man se vad kvällen har att erbjuda, blir nog en mysdag hemma med film och lite gottis :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar