fredag 23 juli 2010

Ibland överraskar man sig själv

Jag gillar verkligen att spela golf men tyvärr har det inte blivit så mycket av de den sista tiden, dvs de senaste åren. Jag har inte spelat kontinuerligt en hel sommar sen 2005 så det börjar bli några år nu. Tyvärr har jag inte ens varit och övat på ranchen de senaste åren så man är lite mer än ringrostig kan man säga. Jag och syrrans äldsta kille var och slog en hink för någon vecka sen och då kom jag igen på hur kul jag tycker det är. Så ibland undrar man ju varför man inte spelar mer när man tycker de är roligt.Men Å ringde tidigare i veckan och tyckte vi skulle spela så vi bokade in att gå en runda idag. Eftersom jag inte övat och spelat på så länge så gick jag in med inställningen att jag spelar för att de är kul och behöver inte ta i så mycket i varje slag utan mer tänka på att slå rak än att gå på kraft. Och jag måste säga att det gick betydligt bättre än jag trodde. Självklart märktes de att jag är urform med en hel del missade slag, mest utslagen och puttningen som det märks på så där finns det en hel del att jobba på.
När vi räknade slagen efter rundan så fick Å till det att jag skulle gått under mitt hcp. Kändes lite svårt att tro på de men efter flera omräkningar så visade de sig att det faktiskt stämde och att jag därmed borde sänka mitt hcp. Så kan det gå när man överraskar sig själv :) Händer ju inte så ofta men roligt när det inträffar :)

2 kommentarer:

  1. Ja, men det måste vi ju fira (med lämpliga bubblor ;))!

    SvaraRadera
  2. Du får göra som mig som inte alls passar på en "vanlig golfbana" ta dig till en minigolfbana *Skrattar*

    ha den bästa dagen imorgon Anette

    Du kan säkert lista ut vem.
    Jag har bytt blogg för lite mer anonymitet. Lite mer spännande nu *skrattar*

    kram

    SvaraRadera