söndag 18 juli 2010

Godsaker, godsaker o mera godsaker

Herregud vad mycket godsaker de har blivit på sistone, eller ja, hela sommaren.
Igår var det ena syrrans födelsedag så då bakade jag en tårta till kalaset. Jag testade att göra en tårta jag aldrig gjort förut. Jag, eller ja, hela familjen älskar kladdkaka så jag gjorde en kladdkaketårta. Den blev super god och tror vi åt upp 3/4 av den. Resultatet ser ni nedan.


Efter firandet så spelade vi wii med barnen. Helt sjukt att man ska få stryk av en 4 och 6 åring men kul hade vi ändå. Sen spelade jag och systrarna Super Mario Bros ett tag. Vi hade de som små och älskade de spelet och jag kan säga att vi älskar de och är lika beroende av det idag som vi var då :) Helt otroligt roligt, skulle kunna sitta och spela hela dagarna men efter 4 timmar gav vi upp :)

Idag var jag ute hos syrran och barnen. Syrran och mannen städade upp i malboden så jag tog hand om barnen, alltså gjorde det roliga :)
Jag och ena killen plockade massvis med smultron som jag sen gjorde en paj på.
Till middag blev det grillat, verkligen super gott. Vi kan helt klart säga att vi lyckades med den middagen för allt var super gott, hemmagjorda klyftpotatisar, chilimarinerat kött och sallad med soltorkade tomater och fetaost *mums mums*.
Till efterrätt blev det min smultronpaj och även den blev super god. Ibland önskar man att man hade mer plats i magen för jag hade gärna ätit mer men jag var så mätt att jag kunde rulla hem. Eftersom det var fler än jag som var så mätta så tog jag, syrran och P en promenad efter maten. P cyklade när vi power walkade, eller försökte power walka för de är inte alltid de går när man har Snuttis med sig men han var duktig och pinnade på bra, min trötta lilla vovve :)

Smultronpaj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar