måndag 5 juli 2010

Träning

Jag tappade min tränings motivation för ett tag sen och har inte riktigt fått tillbaka den. Jag har haft ont i ryggen på sistone och den bästa medicinen för de är träning så jag borde verkligen gå och träna men lusten finns liksom inte. MEN jag känner mig ganska duktig för i fredags och i lördags var jag på cykel- och corepass. Första passet kändes verkligen i ryggen och jag hade riktigt ont men jag vet sen tidigare att det brukar bli bättre redan nästa dag. Vilket stämde för när jag körde samma pass i lördags så kändes det mycket bättre i ryggen. Ibland undrar jag varför det ska vara så svårt att ta sig iväg och träna, jag tycker ju att det är kul när jag väl är där. Samt att det är bra för kroppen och ryggen blir bättre och bättre.

Idag körde jag ett spinningpass. Gud så jobbigt det var!!! Vi körde 8 stycken 5:1 intervaller (dvs 5 min max och 1 min aktiv-vila). Efter de avslutade vi med 4 minuter spurt in i mål. Det känns att jag inte tränat på ett tag för jag fick snabbt syra i benen, redan på 4:e intervallen så dom sista var grymt jobbiga. Men å så skönt det var när passet var över. Min rygg känns bättre och jag klarade nästan hela passet utan att få ont i ryggen, kände bara av den när de var 15 minuter kvar, så framsteg får man säga :)
Det är ju även framsteg att jag gjort 3 träningspass på 4 dagar :)

På vägen hem från träningen kände jag mig lat (läs trött) så jag köpte med mig middag hem. Idag blev det sushi, jätte gott. Sen blev det melonsallad till efterrätt eftersom jag fortfarande var hungrig. Fattar inte hur mycket jag ibland kan äta, hihi. Men nu är jag godis sugen, tur jag har massa choklad hemma :)

2 kommentarer:

  1. Vännen, klart du var mer hungrig efter att ha ätit sushi!! Det är ju ingen mat för människor ju. Nä, tacka vet jag rotmos o fläsklägg, hahahaha! ;)

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig så du förtjänar att slappa lite på sommaren tycker jag ;-)
    Kram

    SvaraRadera