tisdag 13 juli 2010

Öret

Japp då är man i Öret igen :) Känns som om jag nyss var här, min en och en halv vecka hemma i Stockholm gick super fort. Men är skönt att få komma hit och få bo i villa ett tag.

Tågresan hit var allt annat än roligt. Det var som en bastu på tåget och svetten bara rann fast man satt still och inte gjorde nånting alls. Alla på tåget höll på att smälla av så det kändes som två jätte långa timmar innan jag kom fram. Men till skillnad mot Stockholm så regnade det i Öret och har varit värsta ovädret under eftermiddagen. Det har blixtrat och dundrat så jag trodde de skulle slå ner i huset. När det väl lugnade ner sig med blixten och åskan så har det fortsatt att regna från och till men nu börjar det ge sig. Men det var verkligen behövligt och luften känns mycket bättre nu, så mycket skönare, nu är det "bara" 22 grader ute :)

Jag och pappa passade på att gå ut på kvällspromenaden med hunden mellan regnskurarna. På vägen hem blev vi inbjudna till vännerna Å&B på ett glas vin så vi satt där i en timme och pratade och hade trevligt.
När vi kom hem åt vi en riktigt god middag, italiensk plockmat, super gott :)
Nu är jag riktigt mätt och belåten men lite choklad går alltid ner så de blir det nu :) Har fortfarande kvar av all choklad vi vann på Grönan :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar