lördag 26 maj 2012

Golf golf golf :)

Det har blivit mycket golfande dom tre sista dagarna. I torsdags blev det en runda, som gick väldigt dåligt. Det var bedrövligt spel från min sida.
Igår blev det en runda igen och då hade jag hoppats på att det skulle gå bättre men det kan jag tyvärr inte påstå.
Det var i alla fall varmt och skönt så vädret kunde man inte klaga på.
Idag så var jag och K på banan igen, det gäller ju att passa på när man kan spela för i Stockholm blir det inte mycket spel alls.
Idag gick det lite bättre för min del men det är fortfarande alldeles för dåligt. Ibland undrar jag; hur svårt kan det va??!!!!!
Trots ganska dåligt spel så blev resultatet bättre och jag var nära att sänka mig. Egentligen helt otroligt att jag kan få så många poäng när jag spelar så dåligt men men.
Efter 5 timmar på banan och en 18-håls runda så bestämde vi oss för att spela 9 hål till. Redan på andra hålet började vi ifrågasätta vad vi hade gett oss in på. Det kändes rejält i kroppen och inte heller hade vi fått i oss nån ordentlig mat sedan frukost. Men vi tog oss igenom dom 9 hålen och det gick väl okej. För min del gick jag bättre än mitt hcp, och det igen trots stundtals väldigt dåligt spel. Jag ser fram emot en runda då spelet är bättre för jag vet att jag kan men har bara lite svårt att plocka fram de :)
K har spelat jättebra, han är så duktig. Han har sänkt sitt hcp mycket under dom här dagarna så snart är han nog nere på den nivån han faktiskt bör spela på. Men det blir ju så i början.

Men jag har faktiskt gjort lite annat än att bara golfa sen jag kom till Öret.
I torsdags hade jag och syrran en dag på stan. Det blev lite shopping, en härlig lunch på uteservering i solen. Men sen blev det varmt och vi gick och köpte en milkshake och satte oss i solen igen och njöt :)

Igår kväll var hela familjen samlade hemma hos föräldrarna. Vi åt massa god mat, grillade :)
Självklart blev det en supergod dessert också. Jag testade ett nytt recept och det blev riktigt bra :)



Till alla barnen gjorde jag kladdkaka, ett säkert kort :)
Det var så mysigt att få träffa pojkarna igen, var så länge sen. P och Skrotis hade gjort varsin teckning till mig, sååå fina, jag blev så glad :)
Min söta lilla gudson Lillis måste vara den sötaste lilla ungen nånsin, han är ju för charmig :)
Får se om jag hinner träffa pojkarna nåt mer imorgon innan jag åker hem till Stockholm igen, hoppas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar