onsdag 29 juni 2011

Test

AK jobbar på Sport Support Center ute på Djurgården där dom bland annat gör massa tester. Idag och i morgon ska hon göra flera cykeltester och det var ett tag sen hon gjorde såna (har mest gjort löptester tror jag) så hon ville öva lite innan. Så på något konstigt sätt lyckades hon övertala mig till att köra ett cykeltest så igår var vi där.
Jag har ju inte tränat på 12 veckor eller nåt sånt, länge sen är de i alla fall, så jag hade hellre gjort testet när jag är tränad. Men som AK sa, nu får jag ett nollvärde och förhoppningsvis motivation till att komma igång med träningen igen.

Testet var grymt jobbigt, men det var ju meningen :) Men efteråt så kändes det ändå bra, jag gillar ju sånt där, även om det just för stunden är så jobbigt så man tror man ska dö.

Jag var lite oroligt att jag skulle få ett riktigt dåligt värde, för tyvärr går det alldeles för fort att tappa all sin träning men tar ju evigheter att bygga upp.

Skalan är enligt följande:
  • Excellent
  • Very good
  • Good
  • Average
  • Poor
  • Very poor

Hade jag fått average eller sämre så hade jag nog knäckt ihop totalt. Men som tur var fick jag i alla fall "Good" vilket egentligen inte är så bra. Inget jag är nöjd med men får väl duga när jag är så totalt otränad som jag är nu.
Nu har jag i alla fall ett utgångsläge och har kollat mjölsyranivåer så ska bli kul att göra om testet senare (när jag är mer tränad) och jämföra.
Jag har nu fått ett träningsupplägg och för att verkligen motivera mig till att komma igång nu så har vi redan nu bokat in en tid för att göra om testet. Så om 6 veckor ska det cyklas igen. Så nu jäklar ska det tränas. Jag bara SKA vara BÄTTRE nästa gång. Inte en chans att jag tänker vara kvar på "Good"!! Ja så det innebär väl att jag måste komma igång och träna igen, kanske måste sluta skjuta upp det.... Så i morgon kanske man ska träna då..... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar