tisdag 21 juni 2011

Byggare Bob

Har precis kommit hem från ikea. Har varit och shoppat garderober för här behövs förvaringsutrymmen :)
Nackdelen med att åka dit själv är att det är lite svårt att lyfta en kartong själv som är nästan 2,5 meter lång och väger 42 kg. Men jag frågade en kille som gick förbi när jag stod i tag-själv-lagret och han hjälpte mig så gärna. Sen när jag skulle få in allt i bilen så såg jag att samma kille som hjälpte mig förut stod parkerad med sin bil en bit från mig så jag frågade honom igen. Även denna gång ville han hjälpa till :)

När jag väl kom hem och skulle bära in allt så frågade jag min kära granne om hjälp och snäll som hon är så hjälpte hon självklart till.
Så länge man kan fråga om hjälp så klarar man sig utmärkt själv :)

Nu ska jag bara sätta ihop allt också. Det är ju den tråkiga biten. Men blir desto roligare sen att få göra i ordning allt.
Nej nu är det dags att leka Byggare Bob :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar