måndag 15 augusti 2011

Mer död än levande

Nu ikväll körde jag mitt första träningspass på väldigt länge. Jag minns knappt ens när jag tränade senaste, så länge sen är de. Men nu ska det bli ändring på de och komma igång med träningen igen, slut på slappandet alltså (fast det har ju delvis varit ryggen som krånglat).

Ikväll blev det ett spinningpass med favoritinstruktören. Efter ett sånt här långt uppehåll från träningen så är det ju bra om man tar det lite lugnt i början och inte går ut för hårt. Jag var grymt taggad så det var svårt att hålla igen.
Det var verkligen ett jätte bra första pass då vi körde hela passet utan vila, inte ens en enda sekunds vila. Behöver nog inte ens säga att det var jobbigt.
När nästan halva passet var kört så hade jag sån mjölksyra i benen att jag trodde att jag inte skulle klara av att fortsätta. Men jag körde på dom sista 23 minuterna och det kändes som att mjölksyran sprutade ut ur i öronen. Satan vad jag var trött efteråt, mådde nästan lite illa och skakade i hela kroppen. Men när passet var slut och jag fick slänga mig ner på golvet och vila så då kändes det bättre :)

Nu ligger jag utslagen i soffan och här kommer jag nog ligga hela kvällen :)

Det var kul att träna igen men jag saknade mina träningskompisar AK och ML :( Hörni tjejer, ni får flytta tillbaka till Stockholm igen så vi kan fortsätta träna ihop :)

1 kommentar:

  1. Härligt att du kommer igång igen :) Kommer snart hoppas jag!!

    SvaraRadera