torsdag 6 oktober 2011

Tråkigt väder....

Usch och fy vilket trist väder idag. Jag skulle vara ute på Ekerö idag klockan ett och fotografera en tomt som ska säljas. 12.50 ringer mäklaren och avbokar då det spöregnar. Det är ju inte direkt så att Ekerö ligger runt hörnet så jag var ju redan ute på Ekerö och nästan framme på adressen. Jaha, det var bara att vända in mot stan igen, trist... Men jag förstår mäklaren. Det är lättare att fotografera ett hus när det regnar men en tomt är lite svårare när det är det enda säljargumentet. Men jag/vi ska göra ett nytt försök imorgon igen, hoppas innerligt att det inte regnar då.

Så nu är jag hemma och jobbar med alla bilder. Jag har ca 100 bilder från eventet i tisdag och onsdags som jag håller på att skicka in. Det tar sin lilla tid men är snart klar. Då ska jag sätta igång med dagens objekt.

Men det är ganska skönt att ligga hemma i soffan med datorn i knät och jobba istället för att vara ute i regnet. Jag kommer hinna jobba undan allt innan kvällen så ikväll ska det nog få bli en myskväll. Köpte med mig massa gottis hem idag, behövs när det är höst, kallt och ruggigt ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar