onsdag 6 juni 2012

Irritation

Nu är det studenttider och det är en glad och rolig tid för många men för mig är det just nu bara ett stort irritationsmoment!!!
Dom där förbaskade studentflaken som stoppar upp trafiken gör mig galen!!!!
Igår skulle jag åka hemifrån mig till Sundbyberg, en sträcka som normalt tar knappa 20 minuter. Flera vägar var det totalt stopp på så jag försökte zick zacka mig fram massa olika väger men det var totalt omöjligt. Efter 50 minuter hade jag kommit en och en halv km hemifrån. Det var sjukt irriterande och mitt humör var INTE på topp. Tillslut kom jag fram med det tog EN TIMME OCH 20 MINUTER!!!!!!! Finns ju roligare saker att göra! Det värsta var att jag sen skulle ta mig tillbaka hem igen men valde då att åka den långa omvägen via Söder. Fy för studentflak.
Hörde att det här troligtvis kommer fortsätta eftersom det är studenten fram till 15 juni så lite mer än en vecka kvar. Den här stressen och irritationen kommer nog ta minst 10 år av mitt liv.
Säger till mig själv, andas, ta det lugnt, inget du kan påverka, men det hjälper inte riktigt, inte i alla fall i två timmar. Kanske skulle klara av det i en halvtimme men där tar mitt tålamod slut.

Jaja, bara att stå ut lite mer än en vecka till, annars får jag komma på nåt annat bra sätt att slippa studentflaken. Tips nån??.... :)

2 kommentarer:

  1. Flytta närmre mig...?!? ;)
    Här äre bara en dag på året och bara på ett fåtal av gatorna.

    SvaraRadera
  2. Skulle behövas för de gör mig tokig!!!! Bara en vecka kvar, bara en vecka kvar...... ;)

    SvaraRadera